officialpsy

روانشناسی همای اندیشه

officialpsy

روانشناسی همای اندیشه

officialpsy
بایگانی
نویسندگان

 

 

دکتر وین والتر دایر

 

زاده ۱۰ مه ۱۹۴۰ - درگذشته ۲۹ اوت سال ۲۰۱۵ نویسنده کتاب‌های خودیاری و سخنران انگیزشی آمریکایی بود. کتاب قلمرو اشتباهات شما در سال ۱۹۷۶ در حدود ۳۰ میلیون نسخه فروخت و جزء یکی از بالاترین فروش کتاب‌ها در تاریخ شد. دایر در سال ۱۹۸۷ به عنوان بهترین سخنران ایالات متحده شناخته شد. #منبع : ویکی پدیا 

 

خلاصه کتاب باور کنید تا ببینید . اثر وین دایر در 5 دقیقه .  

 

 

1. محدودیتی برای تغییر ذهن وجود ندارد برخلاف بدن ما که دارای محدودیت است ، وجود ما بی کران است . 

 

2. افکار و باورهای مان ما را می‌سازد ، از آنها درست استفاده کنیم ! .  پس بر روی خواسته های خودمان تمرکز کنیم ، مثبت اندیش باشیم ، تبدیل اندیشه و محقق شدن خواسته هایمان  زمان نیاز دارد و فرایند آنی نیست و صبر لازم دارد . خواستن و شوق بالا و اراده برای رسیدن لازم است . همچنین به  عوامل دلسرد کننده توجه نکنید .

 

3. موجودات جهان به هم وابسته هستند ما اجزای یک گل هستیم 

  ما به صلح و زیستن به عنوان یک موجود اجتماعی نیازمند هستیم .

 

 

4. باور بر اصل #فراوانی :  زندگی را وقف چیزی کن که دوست داری ،  ما دچار ذهنیت کمبود هستیم و توانایی‌هایمان را خراب می کند و محدود .

 

 

اصل فراوانی می گوید : هیچ محدودیتی در رسیدن به خواسته های ما وجود ندارد ،  ذهن حد و مرز ندارد  !!! . 

به  قدردانی و شکرگزاری بسیار توجه کنید .

 

5. وابستگی ناسالم را نسبت به همه چیز ازبین ببرید ،  ترس ویران کننده است و رها کردن را بیاموزید .

 

 

6. همزمانی وقوع همزمان دو یا چند رویداد اتفاقی دلیل دارند . 

 

 

نظریه همزمانی کارل گوستا یونگ چیست ؟. 

 

بنا بر این فرضیه، بین جهان عینی و روح انسان ارتباط وجود دارد. بدین معنی که هر یک دیگری را تأیید می‌کنند. در لحظات شور و هیجان ویژه، وقتی که وضعیت روانی انسان شدیداً ملتهب می‌شود (هنگام عشق، نفرت، همت، تمرکز، آفرینش، شوریدگی و غیره) روح می‌تواند واقعیت خارجی را تغییر دهد.

مفهوم همزمانی از علیت و دلایل علّی اتفاقات پرسش نمی‌کند بلکه بیان می‌کند که اگرچه این رخدادها می‌توانند در یک خط علّی روی داده باشند اما حالتی معنی‌دار دارند.  

#منبع : ویکی پدیا 

 

 

 

 

7. تحول واقعی زمانی امکان دارد که بخشیدن را بیاموزیم .  ملامت ، انتقام ، کینه جویی و غفلت این‌ها باعث خراب شدن زندگی ما میشوند و سبب زنجیر شدن قابلیت‌های ما ، رنج ها در زندگی درسی برای آموختن و رشد هستند ، خودت و مردم را ببخش و در گذشته نمانید و درس بگیرید .

 

8. تمرکز بر دگرگونی کن و از منطقه امن خارج شو  و با خودت مهربان باش که سزاوار بهترینها هستی  . ظاهر یک درصد است و ۹۹ درصد ذهن ، احساسات،  شخصیت و طرز فکر است . 

 

 

#منبع اصلی  

 

 

 

✍✍ عرفان خلیلی مقدم 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۰۴
عرفان خلیلی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی